Kültür’ün Sesini Dinle!
Bu yıl
Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi
zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün
sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür
kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere
de belirli bir boyutunu aktaracağım.
Konuşmacılar;
Konuşmacılar
|
Kurum / Görev
|
Konu
|
Numan ÖZCAN
|
BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü
|
İşin Geleceği
|
Ela KULUNYAR –
Önder ŞENOL
|
Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu
Başkan Yardımcısı
|
Hedef Birliği: Mutlak Kuzey
Neresi?
|
Necdet TURHAN
|
Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti
|
İçinizdeki Zirveye Çıkın
|
Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol
BAŞTÜRK
|
Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri
|
Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür
|
Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY
|
Sahibinden.com Kıdemli Çalışan Deneyimi Tasarımcısı – Borçelik
İdari İşler Operasyonları Uzmanı – İdari İşler Birim Yöneticisi
|
Deneyimin İzinde
|
Kemal ÖZDEMİR
|
Milli Atlet
|
Hayata Koş
|
Yiğit Oğuz DUMAN –
Prof.Dr.Sinan ALÇIN
|
Duman Yönetim Danışmanlığı Kurucusu – Öğretim Üyesi
|
Değişen Dünya – Dönüşen İnsan
|
Dr.Sedef
KABAŞ
|
Gazeteci ve Yazar
|
Liderin Dili,Kültürün Dili
|
Hasan KAYA
|
Turkcell İnsan Kaynakları Direktörü
|
Geleceğin Dünyasındaki Dijital Dönüşüm ve İnsan
Kaynaklarına Düşen Roller
|
Özlem DENİZMEN
|
Para Durumu ve Moneye Kurucusu
|
Parasını Yöneten Hayatını Yönetir
|
Bengi TURGAN ÇİFTÇİ
|
Deloitte Digital Creative Director,ÖğretimGörevlisi
|
Dönüştürü Çalışan Deneyimi için Katılımcı Yöntemler
|
Uzm.Dr.Kerem DÜNDAR
|
Akademisyen,Danışman
|
Tanıştıralım:Beyniniz
|
**ILO: BM Uluslararası Çalışma Örgütü.
Z Jenerasyonu için kurumların yapması gerekenler;
· İlerleme: Çalışan mutluluğunu, bağlılığını ve etkileşimi artırmak için onlara sorumluluk aldıklarını hissettiren işler verin.
· Amaç: Çalışanları şirketin misyonunu, çalışanın vizyonunu destekleyen projelere dâhil edin.
· Otonomi: Çalışanları verimli çalışabilmeleri için en iyi şartları ve koşulları seçmeleri konusunda cesaretlendirin.
· Uzmanlık: Çalışanların yeni yetkinlik kazanmalarına ve kendilerini geliştirmelerine yardımcı olun.
· Bağlantılar: Çalışanlar arasında bir topluluk ve takım ruhu duygusu yaratın.
*Kurumlar gelecek kuşakları istihdam etmeleri için fazlası ile kurumlarını dönüştürmeleri gerekmektedir.
Yiğit Oğuz Duman, ‘’görünür olmak’’ yöneticiler ne kadar görünür, çalışanlara görünür hayal ediyorlar mı? Hayallerine ve hedeflerine ulaşmak için yöneticinin görünür olması gereklidir, dedi. Artık yöneticiler mutlak suretle görünür olmak zorundadır. Çünkü; Kurumlarda çalışan ‘insan’ değer görmek ister. Değer gören çalışan ise çalıştığı kuruma katma değer üretir. Genel olarak baktığımızda kurumların ‘’kültür’’ anlayışları daha spesifik olarak değişmesi gereklidir. Kurum kültürü şirketlerin bir kimliğidir. Kurumlar kimliklerini güçlü kılabilmek için kendilerini dönüştürmeleri gerekir ki ‘güçlü ve yaratıcı’ çalışanlara sahip olsunlar.
Dr. Sedef Kabaş, Kültürü akvaryuma benzetiyorum. Kültürün içinde samimiyet varsa temizdir. Adalet hâkimse o kültür temizdir. Adam kayırma ben ve sen varsa o kültür kirlenir. Sevgi yerine nefret varsa o kültür bulanır. (Balık baştan kokar) Liderlerin değerleri, inançları, duyguları ve düşünceleri kararları belirliyor. (çarpan etkisi) Eylem ve söylem birliği yoksa liderlik yoktur. Ekip olmak, birlik ve beraberlik diyorsa ve yönetim sürekli ben ben derse, o kültür de bir birliktelikten söz etmek mümkün değildir. Şeffaf, temiz ve başarılı kültür yaratmak için rol modelin iyi olması gereklidir. İnsanları yönetmek istiyorsanız onların dinlenmesi gereklidir. Değer yaratmanın en önemli yoludur. İnsanın olduğu yerde duygular yer alır. Bir lideri lider yapan olduğu koltuk değildir. İnsanları işe alırken onların sadece özgeçmişlerine bakmayınız. Kişilik özelliklerine, ailesine ve hobilerine bakmak gereklidir. İşe alınan insanları ikna etmek istiyorsak, bunun en iyi yolu onları iyi tanımaktır. Yeni kavramlardan biri de ceo activist; cesaret+güç+empati=sadece şirket para kazansı vs değil. Herkes için adil olunmalıdır. Şirketler kültür’ün sesini dinlemelidir.
Son olarak da milli atletlerimizin bize verdikleri enerjileri bambaşka idi. Onların kendilerine inanmaları ve farkındalık yaratmaları olağanüstüydü. Aslında bir yerde kültürden bahsediyorsak, orada inanmak, başarı, iletişim ve daha fazlası vardır. Kemal Özdemir, dünya da bir kişi bir şeyi başarmışsa onu herkes başarabilir dedi. Gerçekten de öyle insan neyi, ne kadar isterse onu bir şekilde gerçekleştirir. Benim en çok başarı ile beğendiğim sözlerden biride şudur; ‘’başarı, başarısızlıktan başarısızlığa heyecanını kaybetmeden gitmekle gelir’’demiş. Winston Churchill.
Organizasyonda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.
Saygılarımla,
Selçuk GÜL
Güzel bir programmis
YanıtlaSilGüzel bir çalışma olmuş, deneyimlerin bu konularla ilgili olanlara farklı bakış açıları kazandırma potansiyeline sahip, tebrik ederim.
YanıtlaSililginiz için teşekkür ederim.
YanıtlaSil👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
YanıtlaSilTeşekkürler.
Sil