Ana içeriğe atla

Hedefini bil ki amacına ulaşabilesin-1




ÖN YAZI:


Merhabalar Sevgili Okurlar,

İlk araştırma çalışmamı sevgili Selma ÇETİNKAYA TÜRKER ile gerçekleştirdiğim için  çok mutluyum.

Selma Hanımın Kurucusu olduğu ESPERTO danışmanlık şirketinde bu yaz bana staj yapma imkanı sağladığı için kendisine buradan da tekrardan teşekkürlerimi sunarım.

İyi ki Selma ÇETİNKAYA TÜRKER'İ tanımışım iyi ki Esperto'da staj yapmışım diyorum.

Paylaşmış olduğum yazının amacı benim gibi İnsan Kaynakları profesyoneli olmak isteyen gençlerin hangi adımlarla iş dünyasına hazırlanmalarını ve profesyonellerin bizden beklentilerini kısmen ortaya koyabilmektir. Umarım hepimiz için faydalı bir çalışma olmuştur.

Kıymetli zamanınızı ayırdığınız için şimdiden size teşekkür ediyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.




saca sizi tanıyabilir miyiz?
Ben Selma Çetinkaya Türker. 1976 Ankara doğumluğum. Esperto İnsan Kaynakları Danışmanlık firmasının kurucusuyum.

Eğitiminiz ve kariyer hayatınız ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
1999 yılında Uludağ Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü mezunuyum. Kariyerime öğrencilik döneminde büyük bir gıda şirketinin Güney Marmara Grup sorumlusu olarak başlamış, hem öğrencilik hayatımı hem de profesyonel hayatımı birlikte sürdürme şansı yakaladım. Mezuniyetim sonrası İngiltere’ye giderek İnsan Kaynakları alanında eğitim aldım. Türkiye’ye döndükten sonra da kendi işletmem olan Esperto Danışmanlık şirketini kurdum. Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığına bağlı özel istihdam bürosu olan Esperto, işletmelerin ihtiyaç duyduğu orta ve üst düzey yönetici transferlerini gerçekleştirmektedir.

Neden insan kaynakları alanında kariyer yapmak istediniz?
Öğrenciliğim döneminde çalışmakta olduğum işletmenin işe alım, oryantasyon ve eğitim sorumluluğunu üstlenmekteydim. O dönemde yeni gelişmekte olan İnsan Kaynakları alanında ufak ufak bilgi ve deneyim kazanmaya başlamıştım. İngiltere’de bu alanda daha kapsamlı ve güncel bir eğitim almak istedim. Çünkü dünyadaki bu gelişimin kısa sürede ülkemizde de gündem olacağını ve işletmelerin insan kaynağını yönettiği sürece başarılı olacağını görmeye başlamıştım.

Öğrenciyken gönüllü kuruluşlara üye oldunuz mu? Bu kuruluşların ya da projelerin öğrencilere kattığı faydaları nelerdir?
Öğrenci topluluklarında görev alma şansım oldu. Bunun yanında amatör Basketbol hakemliği yapma şansım da oldu.  Sivil toplum kuruluşları, öğrenci topluluklarında görev almanın, kişisel gelişim ve network açısından büyük katkı sağladığına inanmaktayım.

İnsan kaynakları alanında çalışmak isteyen ve kariyerini bu alanda sürdürmek isteyen gençlere ne gibi tavsiyelerde bulunmak istersiniz?
Öncelikle insan kaynakları alanında kariyer yapmak isteyenlerin bu mesleğe uygun olup olmadıkları konusunu netleştirmesi ve öz eleştirisini tarafsız yapması
gerektiğini düşünmekteyim. Herkesin bu mesleği başarılı bir biçimde icra etmesi mümkün olmayacaktır. İnsana dokunan bir rol olması nedeniyle bazı özellikler ön plana çıkmaktadır. Mesleğe uygunluk konusu geliştirilebilir elbet ama doğuştan gelen bazı özellikler bu meslekte çok ön plana çıkmaktadır.
Ulusal ve uluslararası uygulamaları takip etmek, makaleler okuyarak bilgileri güncel tutmak önemli olacaktır.

Adaylar arasından birlikte çalışacağınız kişilerin doğru aday olduğuna nasıl karar veriyorsunuz?
Öncelikle adayın, aradığım pozisyonun yetkinliklerine uygun olup olmadığına, sonrasında işletmenin kültürüne ve çalışacağı ekibe olan uygunluğuna bakarım.

Mülakat esnasında aşırı heyecanlanan adayı rahatlatmak için herhangi bir yönteminiz veya tavsiyeniz var mıdır?
Ben her adayım için mülakatın başında buz kıran bir sohbet yapmayı tercih ederim. Genel bir sohbet etmeyi, adayı rahatlattıktan sonra da yavaş yavaş mülakat sürecine dahil etmeyi tercih ederim. Bu adayların sakinleşmesine ve daha rahat sohbet etmesine yardımcı olan bir yöntemdir.

Kurumunuza aday seçerken duygunuz ile mi? Yoksa kurumun ihtiyaçları ve aranılan yetkinlikler doğrultusunda mı hareket ediyorsunuz?
Kurumun ihtiyaçları ve pozisyonun yetkinliklerine göre seçim yapılması bir insan kaynakları profesyonelin ana hedefi olmalıdır. Aynı özelliklere sahip iki aday arasında kalma durumu varsa bile mantığı her zaman ön planda tutmakta fayda vardır.

Mülakatta adaylara kaynak olarak mı? Değer olarak mı? Bakıyorsunuz?
Ben işletmelere değer kattıkları için her birini ayrı bir değer olarak görürüm. Pozisyona uygunluğu olmasa da benim için kıymetli ve değerlidirler. 

Bir mülakat için çağırmış olduğunuz adayda ne gibi özellik ararsınız?
Öncelikle aradığım pozisyonun yetkinlikleri o kişide var mı konusunu netleştirmek isterim. Bu süreci geçen kişinin kültürünün kurum kültürüne uygun olup olmadığını ölçemeye çalışırım. İlk amirine uygunluğunu hatta ekip ile uyumlu çalışıp çalışamayacağı konusunu da netleştirmek isterim.
Yatırım yapılabilir olup olmadığı, iletişim kabiliyeti, duygusal zekası, genel görünümü önemsediğim konulardır. Açık, samimi, değer katabilecek, gelişime açık kimliği oldukça önemserim.

Ö
zgeçmiş de resim kullanılmalı mıdır? Kullanılması sizi ne kadar etkiler?
Kullanılmamalı fakat hala adayın genel görüntüsünü merak eden işletmeler ve amirler olması nedeniyle buna kesin olarak kullanılmamalı demek istemem.

Bir adayda klasik özgeçmiş mi? Yoksa teknolojinin getirdiği yeni yaklaşımları mı? İncelemek isterdiniz?
Aslında başvuru yapılan pozisyon ve işletmelere göre değişecektir bu konu. Teknoloji ile iç içe olan, teknoloji üreten genç dinamik işletmeler ve yöneticiler yeni yaklaşımlardan hoşlanırken, daha ağır endüstrinin olduğu ortamlar hala klasik özgeçmiş inceleme taraftarı olabiliyor.

Özgeçmiş de yazılmasını tavsiye etmediğiniz bilgiler nelerdir?
Referanslar özeldir. Bu nedenle istenildiğinde yazılmalıdır. Ayrıca çok klasik hobileri yazmanında bir anlamı yoktur.

İnsan kaynakları alanında neler okumayı ve neleri takip etmeyi önerirsiniz?
Ulusal ve uluslarası literatürleri muhakkak okumak ve bilgileri harmanlamak gerekir. Birçok kişisel gelişim kitabı var fakat bunlardan ziyade işletmelerin uygulamaları konusunda bilgiler toplamak daha reel bilgi olacaktır.
                             
Stajyer / Part-time eleman alımlarınız var mıdır?
Evet var.

Bir Y kuşağının iş hayatında başarılı olabilmesi için ne gibi özelliklere sahip olması gerekir?
Y kuşağının motivasyon araçları farklılıklar gösterir. Aslında işletmelerin ve hala yönetimde olan X kuşağının hem kendisini hem de işletmesini Y kuşağına hazırlaması gerekmektedir.
Teknoloji kullanımının serbest olduğu, sosyal sorumluluk projelerine değer verilen, kendisine ve ihtiyaçlarına daha yakın temas eden bir yönetim anlayışının olduğu bir ortam mutlu edecektir. Ait olmak ister. Biraz da merkeze alındığını hissetmek ister.
Bunun yanında çabuk sıkılan bir kuşak olarak tanımlanan bu kuşağında biraz daha sabırlı ve daha odaklı çalışması başarısını arttıracaktır.

İyi ki insan kaynakları profesyoneli oldum diyor musunuz?
Yaptığım işin karakterime uygun olduğuna inanmaktayım. Bu nedenle iyi ki bu mesleği icra ediyorum.


Teşekkürler.

Selçuk GÜL





      Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın aktarılamaz.

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Tebrik ederim. Hayırlı olsun.
      http://www.liderler.net/haberler/55521/hedefini_bil_ki_amacina_ulasabilesin.html

      Sil
    2. Teşekkür ederim.Lider Haber

      Sil
    3. Tebrikler güzel olmuş başarılar dilerim

      Sil
  2. Selçuk kullandığın yazı stilini değiştirirsen okuyucu daha rahat okur.Onun dışında çalışman güzel olmuş,başarılar diliyorum.Allah yolunu açık etsin oğlum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve düşünceleriniz için öncelikle teşekkür ederim. Hocam, dediklerinizi dikkate almaya çalisicam.

      Saygılarımla

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind