Ana içeriğe atla

Hedefini bil ki amacına ulaşabilesin-2

Ön Yazı:


Herkese Merhaba,

Bosch İnsan Kaynakları sorumlularından Sedat GÜNDOĞAN ile X ve Y kuşağının aklına takılan sorulara bir cevap bulmak için yapmış olduğumuz röportaj çalışmasını sizinle paylaşıyorum. Kendisine buradan teşekkür ederim.

Paylaşmış olduğum yazının amacı benim gibi İnsan Kaynakları profesyoneli olmak isteyen gençlerin hangi adımlarla iş dünyasına hazırlanmalarını ve profesyonellerin bizden beklentilerini kısmen ortaya koyabilmektir. Umarım hepimiz için faydalı bir çalışma olmuştur.

Kıymetli zamanınızı ayırdığınız için şimdiden size teşekkür ediyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.




Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
Bursa 1985 doğumluyum. Evliyim. Bir baba adayıyım. Mayısta tam bir baba olacağım. Kamu yönetimi mezunuyum. 10 yılı aşkın bir çalışma sürem mevcut.
insan kaynakları ile ilgili görsel sonucu


Eğitiminiz ve kariyer hayatınız ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
İlk orta ve lise öğrenimimi Bursa’da lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetiminde tamamladım. Market, otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinde çalıştım. Şuanda otomotiv sektöründe bir fabrikada İK Sorumlusu olarak çalışmaktayım. Sektörlerdeki birçok pozisyonda çalıştım. Mavi yakalıdan tutunda bölge asistanlığına kadar. Çok insan tanıdım çok farklı sektörler firmalar gördüğüm için bu benim insanlar ile olan diyaloğumu arttırdı ve onları anlayabilme onlarla ilgili kolayca empati kurabilmemi sağladı. Aynı zamanda EFQM Mükemmellik Modeli Değerlendiricisiyim.

Neden insan kaynakları alanında kariyer yapmak istediniz?
 Kendimi belli bir yaşa kadar tarttım. Gözlemledim. Kendimi tanımaya çalıştım. Tanıdıkça en uygun ve yaptığım işler içinde en çok zevk alarak katma değer sağladığım alan olarak ik’yı seçtim. Ve şu anda çok mutluyum. 

İnsan kaynakları alanında çalışmak isteyen ve kariyerini bu alanda sürdürmek isteyen gençlere ne gibi tavsiyelerde bulunmak istersiniz?
Öncelikle kendinizi tanımalısınız ve sevmelisiniz. Çünkü işiniz İNSAN. Ve siz insansınız. Sürekli gelişim çok önemli. Hiçbir zaman OLDUM dememeli insan. OLDUM dediğin an bittiğin andır. İk’cı olarak çok yönlü olmak zorundasınız. Mevzuatı da biliyor olmalısın davranış bilimlerini de biliyor olmalısın. Güncel konuları da takip etmeliler.

Mülakat size göre nedir?
Çalışma arkadaşımı tanımanın ilk adımı.

Mülakata gelmeden aday mülakat sürecine nasıl hazırlanmalı?
insan kaynakları ile ilgili görsel sonucuKendisi ne istediğini bilmeli. Hangi pozisyon için geldi neler yapabilir. Ne yapmak istiyor. Beklentileri ne olmalı. Bunların cevaplarını tam anlamıyla verebilmeli.  Aday soru sormakta çekinmemeli. İşveren onu tanıyacak ama adayda işvereni tanımalı. Gideceği şirket hakkında bilgi sahibi olmalı. Araştırma yapmalı.
Mülakat sırasında ise rahat olmalı. Eğer rahat olmaz ise çok fazla hata yapma riski oluşur.

Mülakata çağırılan adayın stresle baş etmesi için herhangi bir öneriniz var mıdır?
Stres yapmanın en önemli nedeni korkmaktır. Korkmamalı sakin olmalı. Fiziki anlamda rahatlamak anlamında ise nefes egzersizleri önerebilirim. Doğru nefes alarak rahatlama sağlanabilir.

Mülakata başlamadan adayda ilk izleniminiz nedir?
Kılık kıyafet çok önemli değil derler ama bunu diyenler dâhil ilk kılık kıyafete bakar. Bu durum şirkete, pozisyona ve /veya mülakatı yapan personele olan saygısını gösterir.
Yukarıda belirttiğim gibi davranış bilimlerini bilmek gerekiyor. Aday gergin mi rahat mı istekli mi isteksiz mi beden diliyle yaklaşık %70 oranında yorumlamak gerekiyor. Ona göre mülakatın gidişatını belirlenebilir.

Mülakat esnasındaki sürecinizi nasıl ilerletiyorsunuz?
Genelde sohbet havasında geçiyor benim yaptığım mülakatlar. Sadece iş konuşmuyoruz bazen.  Aday için rahat bir ortam oluşturmak iyi oluyor. Böylece daha rahat konuşabiliyor, sıkmıyor kendini.

Mülakatta adaylara kaynak olarak mı? Değer olarak mı? Bakıyorsunuz?
Açıkçası her ikisi de.

insan kaynakları mülakat ile ilgili görsel sonucu

Mülakat esnasında aşırı heyecanlanan adayı rahatlamak için herhangi bir yönteminiz veya tavsiyeniz var mıdır?
Özellikle bir yöntemim yok. Soruyorum neden gerginsin diye. Neden heyecanlanıyorsun? Bazen şakalar bazen iş dışında sohbet ederek yatıştırıyorum.


Yaptığınız mülakatlarda en doğru adaya nasıl ulaşıyorsunuz?
İsteklerimi bildikten sonra gerisi kolay. Hangi pozisyona hangi kriterleri doğru olarak bildikten sonrası kolay. Mevcut olan kriterler için adaya ne sorabilirsiniz ki.


İşe alımda nasıl bir envanter izliyorsunuz?
Kişilik envanteri testleri kullanıyorum. %100 bunlara bağlı olarak seçim yapmıyorum ama yönlendirmede iyi bir kaynak. Ve tabi ki gözlem çok önemli.

Mavi yaka mı? Yoksa beyaz yaka mı? Seçmek zordur?
Açıkçası bunu ayırmak istemiyorum. Öyle pozisyona öyle zamanlarda ihtiyaç olur ki bulamıyorsunuz. Bunu ayırmak çok zor.

Junior(Genç)adaylarda ne gibi beklentiniz vardır?
Sosyallik çok önemli artık. Şirketler sadece çalışan personel istemiyor artık. Sosyal personel önemli. İletişim çok önemli. Çalışma saatleri dışında neler yapıyor bunu da sorguluyoruz.
Artık bilgiye ulaşmak çok kolay. Bilgi cepte. Ama bunu nasıl kullanıyoruz. Artık biliyor mu bilmiyor mu değil nasıl kullanıyor sorusu önemli.

Junior(Genç)bir adayın özgeçmişinde neler olmamalı?
Klasik özgeçmişin yanında artık kendine neler kattığını görmek istiyoruz. Üniversite öğrencisi ancak sadece okumuş mu yoksa kendine bir şeyler katarak mı okudu. Bunlara dikkat etmeli. Özgeçmiş biraz dolu olmalı bu yönde. Farkındalık yaratmak çok önemli. Artık herkes üniversite mezunu unutmayın.




Uçamıyorsan, koş; koşamıyorsan, yürü. Eğer yürüyemiyorsan, sürün; ama hareket etmeye devam et. Geleceğe ilerlemeyi sürdür.

Martin Luther King

      



Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın aktarılamaz.

Teşekkürler.

Selçuk GÜL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind