Ana içeriğe atla

Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.

KURUMSAL ile ilgili görsel sonucu



Kurumsal gibi görünüp, kurumsal olmayan kurumlara selam olsun!


Herkes her işi yapmamalı ve her kurum ben kurumsalım dememelidir. Hangi kurumu web sayfalarından tararsanız tarayın bir girip bakın biz kurumsalız. Şu özellikte kurumumuza personel alımları yapmaktayız. Vizyonumuz, misyonumuz, “insana değer veren” literatürü kullanırlar. Bunlardan ibaret şaka gibiler gerçekten. Ya ben anlamakta zorluk çekiyorum. Ya da onlar anlaşılmaktan “İNSANA DEĞER VEREN” kurumsunuz. Peki, bir adayın özgeçmişine bakarak mülakata davet ediyorsunuz. Mülakat bittikten sonra biz sizi en kısa zamanda ya da bir hafta içinde arayıp, bilgi vereceğiz. Aday belki bir umutla, ümitle, hayallerle kurumdan ayrılıp, kurumun aramasını bekler. Kurum hani güya kurumsal ya “insana değer veren” sloganı kullanırlar. Maalesef ki aramazlar. Lütfen! İnsanlar nasıl özen, düzen göstererek mülakatlara gidiyorlarsa kurumlarda bu düzeyde olmalı ondan sonra kurumsallıktan bahsetmeli.  Kurumun insan kaynakları departmanı insana değer vermemekte 😃 insan kelimesinin kullanıldığı departman nasıl olurda bu kaosu oluşturur.






Bir diğer problem ise mülakatlardaki CAN ALICI sorular. Yönetmekten anlamazlar yönetici olurlar. Bu yüzden bence insan kaynakları Türkiye sektörü de tam olarak oturmamaktır. Soru sormak için lütfen soru sormayınız. Beş yıl sonra kendinizi nerde görüyorsunuz? Mezarda😋 he kurumsalız ya karşımızdaki insan kaynakları da yetkinlik sahibidir. Gel gelelim sorulan sorulara sanki adayı almak istemezler. Birde mülakat sırasında sürekli elinde olan ofis telefonu çalmaz mı dikkat nerde karşındaki kişi neye göre değerlendiriyorsunuz. Kafamda deli sorular 😊



insan kaynakları özgeçmiş ile ilgili görsel sonucu

Bir İnsan Kaynakları Profesyonelinde olması gereken özellikler;
v  N-E-Z-A-K-E-T,
v  İ-L-E-T-İ-Ş-İ-M,
v  S-A-Y-G-I,
v  Ö-Z-V-E-R-İ,
v  T-E-B-E-S-S-Ü-M,
v  E-M-P-A-T-İ K-U-R-A-B-İ-L-E-N vs.







insan kaynakları ilan insan karikatür ile ilgili görsel sonucu


İlana çıkarken biraz daha dikkat edildiğini düşünmekteyim. Yukarıdaki bahsettiklerime nazaran daha iyi eskiden “prezantabl” adaylar aranıyordu. Bu çok gülümseticiydi. Neyse ki o devir eskide kaldı. Hala aranıyor mu onu bilmiyorum. Artık ilana çıkarken de minimize etmeye başladık sanırım bu çok iyi bir şey en azından insan kaynakları tarafında da iyileşmeler olmaktadır. Hem eğlenceli ilanlarda çıkmakta geçen okuduğum ilanda yazın plaj terlikleriyle kuruma gelmek isteyen yazıyordu. Bu da biraz absürt olmuş ama değişik bir bakış açısı oluşmuştur.




HOŞÇA KALIN.

Selçuk GÜL



Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.

-Mevlana-

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind