4 Ocak 2019 Cuma

İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM PROGRAMI


KARMER VE PERYÖN ETKİNLİĞİ
Selam,

Geçen haftalarda yoğun bir programa katılma şansı yakaladım. Uludağ Üniversitesi Kariyer Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Peryön Güney Marmara Bölgesinin ortaklaşa organize ettiği bir programdı. Birbirinden etkin insan kaynakları profesyonellerinden eğitimler aldık. Aşağıda paylaşmış olduğum Peryön Güney Marmara yönetim kurulu üyeleri;

ADI-SOYADI
EĞİTİM ADI
Gürkan ÖZKEN
Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri
Elif ÇELİKKOPARAN
Yetenek Yönetimi ve Kariyer Gelişimi
Nurşen DAĞLI
Performans Değerlendirme
Nevzat YILMAZ
Bordro ve Özlük
Neslihan AKKOZAK
Endüstriyel ilişkiler & Çalışma Hayatı Mevzuatı
Miraç POLATLI
İş Değerleme ve Ücret Yönetimi
Özlem ŞENKOYUNCU
İşveren Markası
Serdar ÖZGENLİK
Eğitim Yönetimi

İlk olarak yetkinlik bazlı mülakat deneyimi eğitim gerçekleştirildi. İnteraktif bir eğitim süreci içerisindeydik. Bir pozisyon belirleyip, iş tanımları oluşturduktan sonra mülakat serüveni içerisindeki aday ile gönüllü olan öğrenci arkadaşımızdan işe alım sorumlusu görevini üstlendi. insan kaynakları sorumlusunun iletişim akışını inceleyip, yorumlar yaparak doğru adayın olup olmadığını tehit etmeye çalıştık. Katma değeri yüksek bir eğitimdi. Belirlediğimiz pozisyon satın alma yöneticisiydi. Beklentilerimizi listeledikten sonra işe alım sorumlusu arkadaşımız satın alma pozisyonuna gelen adayın ilk olarak heyecanını kırmak için havadan sudan sorular sorduktan sonra pozisyonun niteliklerine girmeye başladı. Adayın tutarlılığı ve kendine olan güveninden dolayı mülakat akışı güzel bir şekilde gerçekleştirildi. Mülakat sonucu ise aday işe alınmadı nedeni ise o alanda gerçekten olup olmayacağını adayın kestirememesiydi. Gerçeklik payı yüksek olan bir mülakat simülasyonuydu.

Bir diğer eğitim sürecinde yetenek yönetimi ve kariyer gelişiminden bahsedildi. Yeteneğin TDK’deki anlamı bir kimsenin bir şeyi anlama, yapabilme ya da bir etkiyi alabilme yeterliliği, gücü olduğu tanımlanmaktadır. Kimlerin yetenek olduğunu anlatıldı. Ve bu yeteneğin bileşenler doğrultusunda keşfedildiği belirtildi. Yeteneğin bileşenleri; motivasyon, yaratıcılık, zeka, bilgi, beceri, deneyim, bağlılık ve değer yaratmanın olduğunu öğrendik. Yeteneğin bileşenlerine bir veya birden çok sahip olan kişilerin değişim ve gelişimi süreklidir. Sürekli değişir ve gelişirler. Yeni yetenekleri çekerler, yeni yetenekleri çekmede çok başarılıdırlar. İnsanlar onlar ile çalışmak isterler. Aynı zamanda güven kazanmayı başarırlar, iyi bir takım oyuncusudurlar, şirket için değer yaratırlar, kendileri ve şirketin başarısı için çalışırlar. Yetenek kavramını inceledikten sonra bu yeteneğin neden yönetilmesinden bahsedildi. İşletmenin rekabet üstünlüğüne sahip olabilmesi, daha fazla ekonomik değer üretmesine bağlı olduğundan dolayı ve işletmenin varlığını koruyabilmesi için aynı zamanda sürdürülebilir olması gerekir. Değerlerin özgünlüğü, taklit veya kopya edilemez oluşu sürdürülebilirlik için temel kriterdir. Bunu sağlayacak olan ise, farklı nitelik ve yeteneğe sahip iş görenlerin yenilikçi ve yaratıcı projeler üretebilmesidir. Kısacası işletmelerde en önemli kaynaklarından bir tanesi İNSAN’dır. Taklit edilmesi imkânsızdır. Elif hanım, iki tane yiyecek ve içecek işletme örneği verip, iki işletmeninde aynı işi yapması ürün, kalite, büyüklük, marka vb gibi aynı olmasının ve iki işletmeden birinin daha fazla müşteriye sahip olduğunu söyledikten sonra arasındaki farkı bizlere yöneltti. İlk olarak farklı cevaplar ortaya çıktı ancak en önemli unsurun İNSAN olduğunu sonradan fark ettik. Yetenek yönetimi, kapsamlı ve entegre bir süreç olduğunu öğrendik. Arka arkaya bir stratejiler belirledikten sonra yetenek yönetim sürecinin belirli temel unsurları ele alındı. 

Bunlar;

Hedeflerin ve İş Stratejilerinin Belirlenmesi,

Yetenek Stratejisinin Belirlenmesi,

Yetenekli Çalışanların Belirlenmesi,

İş gücü Planlaması,

Yetenekli Çalışanların Cezbedilmesi ve Organizasyona Katılmalarının Sağlanması,

Yeteneklerin   Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi,

Yeteneklerin Elde Tutulması gibi.                                                                                                                 
  Yetenek hakkında bilgiler edindikten sonra kariyer hakkında eğitime devam ettik.
   
 Diğer eğitimlerden bahsetmeyeceğim.

Tüm Eğitim süreçlerinde azda olsa kariyerden bahsedildi. Ve bizlerinde en büyük sorunu olan bu kariyer için öncelikle fazlaca FEDAKÂR olmamız gereklidir.

Kariyerin tanımı: Bir kişinin iş, okul yaşantısındaki aktivite, sorumluluk, tutum ve davranışlarının gelişimidir.

Tavsiyeler;


Ne istediğimizi anlamak için bir durum analizi oluşturmak,

Analizi oluşturduktan sonra elimizdeki verilerde hangi yönde eksik ise o yöne iyileştirmeler gerçekleştirmek. İyi olan tarafı köreltmeden yaparsak bizim için gayet başarılı olur.

Kendi markanızı oluşturmak. Bir marka olmak isteseydiniz. Ne olmak isterdiniz? Nasıl bir ürünü piyasaya sunmak isterdiniz? Gibi soruları çoğaltabiliriz.

Ne olmak istediğinize karar verdikten sonra mutlaka onunla ilgili stajlar kovalanması gerekir.

Seçtiğiniz alan ile ilgili seminerleri ve o alandaki başarılı insanlar ile bağlantı kurmanız çok işinize yarar. Bunun için LİNKEDLN çok faydalıdır.

Hem edebi hemde iş hayatı ile bol bol kitaplar, filmler izlenilmelidir.

Bunları yapmadan önce aşağıdaki soruları kendinize sormanızı isterim.                                              

Hedefini bil ki amacına ulaşabilesin kutusu😜


Yaşam amacının farkında mısın?


Ne istediğinin farkında mısın?


Bir hedefin var mı?


Nerede olduğunun farkında mısın?


Bir planın var mı?





Etkinlikten kalandan 1 adet eksantrik fotoğraf 😋

Mavi montlu ben 😏

Dipnot: Eğitmenlerin anlattığı sunumlardan destek aldım.

‘’Bilgiden bilgi üreten tek varlık İNSAN’dır.’’ (Aktaran Elif ÇELİKKOPARAN)



Sevgiler,

Selçuk GÜL



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder