Ana içeriğe atla

İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM PROGRAMI


KARMER VE PERYÖN ETKİNLİĞİ
Selam,

Geçen haftalarda yoğun bir programa katılma şansı yakaladım. Uludağ Üniversitesi Kariyer Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Peryön Güney Marmara Bölgesinin ortaklaşa organize ettiği bir programdı. Birbirinden etkin insan kaynakları profesyonellerinden eğitimler aldık. Aşağıda paylaşmış olduğum Peryön Güney Marmara yönetim kurulu üyeleri;

ADI-SOYADI
EĞİTİM ADI
Gürkan ÖZKEN
Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri
Elif ÇELİKKOPARAN
Yetenek Yönetimi ve Kariyer Gelişimi
Nurşen DAĞLI
Performans Değerlendirme
Nevzat YILMAZ
Bordro ve Özlük
Neslihan AKKOZAK
Endüstriyel ilişkiler & Çalışma Hayatı Mevzuatı
Miraç POLATLI
İş Değerleme ve Ücret Yönetimi
Özlem ŞENKOYUNCU
İşveren Markası
Serdar ÖZGENLİK
Eğitim Yönetimi

İlk olarak yetkinlik bazlı mülakat deneyimi eğitim gerçekleştirildi. İnteraktif bir eğitim süreci içerisindeydik. Bir pozisyon belirleyip, iş tanımları oluşturduktan sonra mülakat serüveni içerisindeki aday ile gönüllü olan öğrenci arkadaşımızdan işe alım sorumlusu görevini üstlendi. insan kaynakları sorumlusunun iletişim akışını inceleyip, yorumlar yaparak doğru adayın olup olmadığını tehit etmeye çalıştık. Katma değeri yüksek bir eğitimdi. Belirlediğimiz pozisyon satın alma yöneticisiydi. Beklentilerimizi listeledikten sonra işe alım sorumlusu arkadaşımız satın alma pozisyonuna gelen adayın ilk olarak heyecanını kırmak için havadan sudan sorular sorduktan sonra pozisyonun niteliklerine girmeye başladı. Adayın tutarlılığı ve kendine olan güveninden dolayı mülakat akışı güzel bir şekilde gerçekleştirildi. Mülakat sonucu ise aday işe alınmadı nedeni ise o alanda gerçekten olup olmayacağını adayın kestirememesiydi. Gerçeklik payı yüksek olan bir mülakat simülasyonuydu.

Bir diğer eğitim sürecinde yetenek yönetimi ve kariyer gelişiminden bahsedildi. Yeteneğin TDK’deki anlamı bir kimsenin bir şeyi anlama, yapabilme ya da bir etkiyi alabilme yeterliliği, gücü olduğu tanımlanmaktadır. Kimlerin yetenek olduğunu anlatıldı. Ve bu yeteneğin bileşenler doğrultusunda keşfedildiği belirtildi. Yeteneğin bileşenleri; motivasyon, yaratıcılık, zeka, bilgi, beceri, deneyim, bağlılık ve değer yaratmanın olduğunu öğrendik. Yeteneğin bileşenlerine bir veya birden çok sahip olan kişilerin değişim ve gelişimi süreklidir. Sürekli değişir ve gelişirler. Yeni yetenekleri çekerler, yeni yetenekleri çekmede çok başarılıdırlar. İnsanlar onlar ile çalışmak isterler. Aynı zamanda güven kazanmayı başarırlar, iyi bir takım oyuncusudurlar, şirket için değer yaratırlar, kendileri ve şirketin başarısı için çalışırlar. Yetenek kavramını inceledikten sonra bu yeteneğin neden yönetilmesinden bahsedildi. İşletmenin rekabet üstünlüğüne sahip olabilmesi, daha fazla ekonomik değer üretmesine bağlı olduğundan dolayı ve işletmenin varlığını koruyabilmesi için aynı zamanda sürdürülebilir olması gerekir. Değerlerin özgünlüğü, taklit veya kopya edilemez oluşu sürdürülebilirlik için temel kriterdir. Bunu sağlayacak olan ise, farklı nitelik ve yeteneğe sahip iş görenlerin yenilikçi ve yaratıcı projeler üretebilmesidir. Kısacası işletmelerde en önemli kaynaklarından bir tanesi İNSAN’dır. Taklit edilmesi imkânsızdır. Elif hanım, iki tane yiyecek ve içecek işletme örneği verip, iki işletmeninde aynı işi yapması ürün, kalite, büyüklük, marka vb gibi aynı olmasının ve iki işletmeden birinin daha fazla müşteriye sahip olduğunu söyledikten sonra arasındaki farkı bizlere yöneltti. İlk olarak farklı cevaplar ortaya çıktı ancak en önemli unsurun İNSAN olduğunu sonradan fark ettik. Yetenek yönetimi, kapsamlı ve entegre bir süreç olduğunu öğrendik. Arka arkaya bir stratejiler belirledikten sonra yetenek yönetim sürecinin belirli temel unsurları ele alındı. 

Bunlar;

Hedeflerin ve İş Stratejilerinin Belirlenmesi,

Yetenek Stratejisinin Belirlenmesi,

Yetenekli Çalışanların Belirlenmesi,

İş gücü Planlaması,

Yetenekli Çalışanların Cezbedilmesi ve Organizasyona Katılmalarının Sağlanması,

Yeteneklerin   Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi,

Yeteneklerin Elde Tutulması gibi.                                                                                                                 
  Yetenek hakkında bilgiler edindikten sonra kariyer hakkında eğitime devam ettik.
   
 Diğer eğitimlerden bahsetmeyeceğim.

Tüm Eğitim süreçlerinde azda olsa kariyerden bahsedildi. Ve bizlerinde en büyük sorunu olan bu kariyer için öncelikle fazlaca FEDAKÂR olmamız gereklidir.

Kariyerin tanımı: Bir kişinin iş, okul yaşantısındaki aktivite, sorumluluk, tutum ve davranışlarının gelişimidir.

Tavsiyeler;


Ne istediğimizi anlamak için bir durum analizi oluşturmak,

Analizi oluşturduktan sonra elimizdeki verilerde hangi yönde eksik ise o yöne iyileştirmeler gerçekleştirmek. İyi olan tarafı köreltmeden yaparsak bizim için gayet başarılı olur.

Kendi markanızı oluşturmak. Bir marka olmak isteseydiniz. Ne olmak isterdiniz? Nasıl bir ürünü piyasaya sunmak isterdiniz? Gibi soruları çoğaltabiliriz.

Ne olmak istediğinize karar verdikten sonra mutlaka onunla ilgili stajlar kovalanması gerekir.

Seçtiğiniz alan ile ilgili seminerleri ve o alandaki başarılı insanlar ile bağlantı kurmanız çok işinize yarar. Bunun için LİNKEDLN çok faydalıdır.

Hem edebi hemde iş hayatı ile bol bol kitaplar, filmler izlenilmelidir.

Bunları yapmadan önce aşağıdaki soruları kendinize sormanızı isterim.                                              

Hedefini bil ki amacına ulaşabilesin kutusu😜


Yaşam amacının farkında mısın?


Ne istediğinin farkında mısın?


Bir hedefin var mı?


Nerede olduğunun farkında mısın?


Bir planın var mı?





Etkinlikten kalandan 1 adet eksantrik fotoğraf 😋

Mavi montlu ben 😏

Dipnot: Eğitmenlerin anlattığı sunumlardan destek aldım.

‘’Bilgiden bilgi üreten tek varlık İNSAN’dır.’’ (Aktaran Elif ÇELİKKOPARAN)



Sevgiler,

Selçuk GÜL



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind