Ana içeriğe atla

STAJYERİN GÖZÜNDEN








Hey selam millet, nasılsınız?

Bugün yazıma biraz heyecanlı bir şekilde girmek istedim. 
Bilmiyorum giriş cümlemden belki anlamışsınızdır. 😊

Biraz içten olmasını istediğim için böyle bir giriş yapmak istedim.
Size de öyle geldi ise ne mutlu bana 😤

Bugün ne anlatacağıma gelirsek eğer ‘stajyerin gözünden’ adlı bir paylaşımda bulunmak gibi bir fikir oluştu kafamda tabii ki bende hemen koyuldum yazmaya, anlatmaya başladım.😋

Biz öğrenci, stajyer veyahut herhangi bir kimse ciddi anlamda ne yapmak istediğimizi niçin, neden ortaya koyamıyoruz.  Veya koymaya çalışmıyoruz.  Evet, hepimiz bir şeylere sahip olmak gibi düşüncelerimiz mevcutta var. Hayallerini hedefe çevirmek için bazen çok çalışmak gerekir. Tabii olağanüstü hayallere bir şey diyemeyeceğim.😎 Bir hayale sahipsin ama bunu nasıl kurgulayacağını bilmiyor olabilirsin. Yeter ki sen istemesini bil! Şu an bu yazıyı okuyorsan eğer kendini sorgulasan mı ne? Sorgulamanın da boyutu var tabii ki ruhsal ve bedenen kendini yargılamadan yapabilirsin. Kâğıt ve kalem eline al ve otur kendini objektif olarak anlatmaya çalış. Sana yardımcı olmak isterim. Aşağıdaki soruları sorarak belki bir yol çizebilirsin. Şu nu da belirtmek isterim, ben bir eğitmen veya koç falan değilim. Kendimi geliştirmeye ve geliştirirken etrafımdaki insanlara da faydam olmasını çok isteyen, profesyonel olma yolunda emin adımlarla giden bir yolcuyum. Bunları neden sizlerle paylaşmak istediğim ise ben sana sen diğer kişilere yardım edersen bu halka büyüyerek gider. 💞    
    


                           


KÖK NEDENE İNMEYE NE DERSİN?

Öncelikli olarak sen yaşam amacının farkında mısın?

Ne yapmak istiyorsun?

Niçin yapmak istiyorsun?

Şu an nerede olduğunun farkında mısın?

Nerede olmak istiyorsun?

Bir plan oluşturdun mu?






Bu ve buna benzer biri sürü soru sorabilirsin.👈 Tabii ki istersen.
Kendince şu kanıya da varmanı istemem; basit hayal, basit hedef diye bir şey yoktur. Yeter ki sen düşün, düşünmesini bil! Örgütler de bir çalışanın değişkenlerinde herhangi bir eksik olursa, çalışanın iyi bir performans göstermesi beklenemez. Bizler şirketlerin kültürlerine kendimizi benzetebiliriz. Yukarıdaki ‘kök neden kutusundan’ yola çıkarak bir yol haritası oluşturabilirsin. Birinden birini es geçmeden yaparsak doğru yola varırsınız. Kalemde, kağıtta senin elinde istersen yaparsın! Yapılmayacak hiçbir şey yok.   👍  



HEPİMİZ BİRBİRİMİZE YARDIM EDERSEK, HERKES KAZANIR – JİM STOVAL





Sevgiler,
Selçuk GÜL



                                                                  

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind