Ana içeriğe atla

PUSULAMIZI NASIL BULABİLİRİZ?


PUSULA ile ilgili görsel sonucu
Merhaba Arkadaşlar,

Sürekli seminerlerde veya kişisel gelişim ile ilgili organizasyonlarda profesyonellere sürekli ben hangi alanda çalışmalıyım veyahut benden ne olur gibi sorular işitiyorum. Böyle soruların ciddi anlamda bilinçli olarak sorulmadığını temenni ediyorum. Bilinçli ise ya yanlış bölüm tercihi yapılmış olabilir. Veya öğrenci tam anlamı ile bir yol haritası oluşturamamıştır. Sizin ne iş yapacağınızı herhangi bir yönetici, profesyonel karar veremez. Sizlere yol gösterir sizin o yola nasıl baktığınız önemlidir. Karar yetkimiz bize ait bu kararların doğruluğunu verebilecek olan sizlersiniz. Başka hiç kimse değildir. Kendinizi sizden daha iyi tanıyan kimse yoktur. Bir nebzede olsa sizin yol haritanızı oluşumunda stajın faydasını görebilirsiniz. Profesyonel hayata hazırlanmak için stajı gönüllü, zorunlu bir şekilde yapmaya çalışın, Sizlerin daha otokontrolü olmanızda büyük ölçüde destek sağlar. Kurumda staj zamanlarında gözlemledikleriniz ile farklı bir departman ile tanışıp, o alanda çalışmaya geçebilirsiniz.


Örneğin: Siz insan kaynakları departmanı alanında stajyer olarak kuruma başladınız. İstediğiniz alan insan kaynakları olmayabilir. Sizde insan kaynakları staj görevinizi yerine getirirken diğer departmanları da irdelemeye çalışırsanız istemediğiniz alandan çıkıp, diğer alanlara geçebilirsiniz. Ve bu şekilde harita yolunuzda iyileştirmeler yaparsınız. Kariyer rotasyonunuzu belirlemek için tabii ki de tek başına staj yetmeyebilir. Veya tek çözümü staj da olmayabilir. Olaylara nasıl baktığınız önemlidir. İstediğiniz alanlar ile ilgili akademik makaleler, linkedln de yöneticiler ile kontak kurup, kafanıza takılan soruları veya kurumlarına stajyer alımı gerçekleştiriliyor mu?  Gibi sorular yöneltebilirsiniz.  Bolca kitap okuyabilir ve araştırabilirsiniz. Bir diğer önerim okullarda yer alan herhangi kişisel gelişim alanındaki kulüplere, topluluklara katılıp, yönetim bazında ufak da olsa içerik görebilirsiniz. Bunlar daha fazla çoğaltılabilir sizin merakınızla ilgilidir. Tabii ki bunları gerçekleştirmeden önce kendinizi tanımanız gerekir. Bunun en kolay yöntemi ise şirketlerin kendi politikalarını belirlemede kullanmış olduğu swot analizini kendinize uyarlayıp, güçlü ve zayıf yönlerinizi belirledikten sonra stratejik kararlar alıp, güçlü ve zayıf yönlerinizi geliştirebilirsiniz. Bunları kas olarak görebilir ona göre kendinize yöntemler geliştirebilirsiniz. Buraya kadar gelmişken insan kaynakları yöneticilerin mülakatlarda genellikle sorduğu sorulardan birisi ‘’Neden bu alanda gelişim sağlamak istiyorsunuz.’’ Bunları oluştururken nedenlerinizi biliniz! 

PUSULA İNSAN KARİKATÜR ile ilgili görsel sonucu

‘’UNUTMAYIN GEMİNİN KAPTANI SİZSİNİZ’’.

Sevgiler,
Selçuk GÜL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind