Ana içeriğe atla

KURUMSALDA STAJ YAPMAK







Bu blog yazısına gece 03.00’te yazmaya başladım. Kafayı falan mı yedin 😊 diyenler elbette olacaktır. Uykum kaçtı ve bir şeyler yazmam gerektiğini anladım.😄


Uzun uzun düşündükten sonra💭 ‘’kurumsalda staj yapmak’’ hakkında yazmaya koyuldum.
Adı üzerinde kurumsal yani çok havalı😋 kurumda tamı tamına 20 iş günü staj yapma fırsatı buldum. Keyifli ve bir o kadar da heyecanlı idi. Bana keyif ve heyecan unsurunu oluşturan şey gelecek dönemde bulunmak istediğim alanda fırsatı yakalamam idi.                                      

Sabahları çok mutlu kalkıyordum.👦  

😄 Öyle işte…


Kurumsal derken neyi kastettiğimden bahsedeyim;  kurumlar da yer alan departmanların grup olarak parçalara ayrılması ve küçük alanlara bölünerek yapılan işi profesyonelleştirilmesidir.(Bir yapboz gibi de diyebiliriz.) Her şeyin yerli yerinde olduğunu da desek yeridir. 👍

Ben holding bölgesinde insan kaynaklarının organizasyonel gelişimi ekibinde yer alma fırsatı yakaladım. Her şeyin bir sistemsel mantığı olduğu yer. Kağıt imha eden cihaz dahi kurumda var. Konuştuğum çoğu insanın belirli alanlarda profesyonelliğini olduğu net bir şekilde anlaşılıyor. Kurumsalın kültürü bana çok sıcak geldi. İnsan kendini değerli hissedebiliyor. Aklımda takılı kalan herhangi bir konuyu ekipte ki profesyonellere sorduğumda cevaplar hep bilgilendirici idi. Sormaya, sorgulamaya ve öğrenmeye elverdikçe yaptım. Ekipte birkaç kişi ile boş vakitlerinde birebir konuşmak istediğimi dile getirdiğimde bir randevu takvimi oluşturup belirli bir zaman aralığında sohbet ettik. Bu benim için çok çok değerliydi. İnsana değer vermek ne güzel bir mutluluk onu bir kez daha tattım ben bu kurumda. Evet, sadece baktığımız zaman 20 iş günü kısa bir zaman dilimi ama o dilimi istersen büyük bir dilime çevrilebiliyor. Sürekli kurumu incelemeye ve gözlemlemeye çalıştım. Fotokopi, tarama, laptopu projeksiyon ile bağlama falan da yaptım. Genelde insanlar stajyer sadece bunları yapar gibi şeyler söylese de sadece stajım bunlardan mevcut değildi. Kış dönemi stajyerlerinin muayene planlamasını yaptım, bireysel gelişim tablosu ve daha fazlası en çokta aklımda ki alan ile kendimi netleştirdim dahi diye bilirim. 


Kurumun her yaz üniversite stajyerlerine belirli staj bitirme ödevleri veriliyor. Belirli bir taslakta hazırladıktan sonra profesyonel bir toplantı odasında sunum yapıyorsunuz.                                  



Benim konum ‘online eğitimdi.’ Kendimi hazırladım ancak kafamdaki sunumu tam olarak gerçekleştiremedim. Heyecanımı tam olarak kontrol altına alamadığımdan oldu diye bilirim. Kendi artı ve eksilerimi hemen öğrenme fırsatım oldu. Geri bildirim aldım bu benim için çok iyi oldu. Program stajyer olan kişileri profesyonel hayata bir adım daha taşıyor, kesinlikle böyle programların çoğaltılması taraftarıyım. Staj serüvenine içim kıpır kıpır başladım.Sabahları gözlerimi ciddi anlamda çok mutlu açtım ve koşarak servise gittim sanki bir kuş gibi idim. 😋 (sanırım mübalağa sanatı icra ediyorum şu an) 

  • Benden bir tavsiye isterseniz eğer şu nu söylemek isterim;  Hangi alanda ciddi anlamda çalışmak istediğinizi bilmiyorsanız gidin herhangi bir kurumda staj yapın ve sorgulayın aklınızda bir fikir olsun zaman ilerledikçe daha da net bir şekilde kafanızda oturtacaksınız. En çokta isteyin, isteyin ve hep isteyin. Bir şeyi gerçek anlamda isterseniz hayal ürününüzü gerçeğe dönüştürürsünüz. İsteğinizi zamanla bulacaksınız bundan emin olunuz.
  • Kurumsal bir kurumda staj yapma fırsatı bulursanız koşa koşa gidin ama boş durmayınSorgula,iste ve net ol! He kurumsal da yer bulamadınız ya da küçük işletmeler de bu fırsatı yakalarsanız ona da koşa koşa gidin. Küçük işletmelerinde bir kültürü, ahengi kesinlikle vardır.

Aklınıza bir şey takılırsa ben hep buralardayım.↓         

👐E-posta adresimden ulaşabilirsiniz.👐



‘’Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin önemi yoktur!’’

A.Şerif İzgören






Kurumsal bir fotoğrafla ve şöyle bir dize ile bitirmek istiyorum;


💦HOŞ GELDİM, HOŞ GÖRDÜM, HOŞ GİDİYORUM, HOŞCA KALIN. 😊




Sevgiler,
Selçuk GÜL


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind