Ana içeriğe atla

HOBİLERİN ÖZGEÇMİŞ İÇİN ÖNEMİ?


Selam, uzun zaman oldu sanırım sizler ile görüşmeyeli. Bende özlemişim yazmayı, anlatmayı efendim. Neyse ben en iyisi konuya bir an önce girsem iyi olacak gibi. Ne anlatsam diye biraz düşündüm. Sonunda karara varabildim. 😋

Özgeçmişlerimiz de yer alan hobiler kısmına değinsek güzel olacak. 

Özgeçmiş hazırlarken, hobiler kısmına önem verilmemektedir. Çünkü özgeçmiş hazırlayan herkesin aynı hobiyi yazma gibi bir zarureti varmış gibi özgeçmiş hazırlayan tüm adaylarda kalıplaşmış şeyler yazmaktadır. Kitap okumak, yüzmek, müzik dinlemek vb. Evet, bunlara baktığımızda hepsini bir hobi olarak görebiliriz ama ne kadar gerçekçi bunu iyi bilmemiz gereklidir. Bir de yaptığımız iş ile ne kadar ilintili hobi yazdığımız da önemli bir kısmı içerir. Burada üzerimize düşen kendimizi iyi bir şekilde ölçmemiz gerekir. Bizler yapmadığımız şeyleri yaptığımızı varsayarak karşı tarafı yanılttığımızı düşünsek de kendimizi kandırdığımız apaçık ortadadır. Peki, ne yazalım gibi sorular duymaktayım. Hiç hobiniz yoksa eğer hiç bir şey yazmayın derim. En azından doğru ve inandırıcılığı yüksek bir özgeçmiş olur. Kitap okumak sizin için bir hobi olsa da aslında zaruri bir ihtiyaçtır hepimiz için ama bunu hobi yapan şey aslında keyif aldığınız ve sürekli bir araştırma içerisine girdiğiniz şeyleri yazabilirsiniz. Örnek vermem gerekirse kimi insan çizgi film karakteri, yemek tarifleri, kahve kültürü, bilim insanları vb. okumayı sürekli hale getirmiştir. Bunları kitap okumayı seviyorum diye özgeçmişine yazmayıp, Çizgi film karakteri okumayı seviyorum yazmanız farklılık kıllar ve inandırıcılığı yüksektir. Burada önemli olan nokta karşınızdaki insan kaynakları profesyoneli sizi değerlendirmeye alırken, tutkunuzu, araştırmayı, zaman yönetmeyi, planlama yapmayı ve bir şeyi sıkılmadan devam ettirebildiğinizi eminim ki görecektir. Veya Sürekliliği olan bir halı saha maçlarına katılmakta hobi olarak detaylandırılabilir. Bu sizin bir takım içerisinde ekibe yardımcı olmak ve sonuca odaklanmanızı gösterir. Ekstra bir puan kazanmak hepimiz için güzel olacaktır.  Özgeçmişinizi hazırlarken gerçekçi olun ve hobiler kısmına sizi yansıtan, devamlılığı olan aktivitelerden bahsetmeye çalışın. Bir şeyler karalamaya çalıştım aktara bildiysem  ne mutlu bana. 

Başkasının hobileri değil, sizin hobileriniz karşı tarafa bir adım yaklaştırır.

 Sevgiler,
Selçuk GÜL
➙selcukgul16@hotmail.com





Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne istediğini biliyor musun?

Ne istediğini biliyor musun? Selam güzel insan, Öncelikle değerli vaktini ayırdığın için kendi adıma teşekkür ediyorum. Uzun süredir vakit bulamadığım için yazı yazamadım bundan dolayı da blog sayfama tekrardan merhaba demek istedim. Yani sonunda diye bildim. Ne istediğini bilmek… Sana belki atmış olduğum başlık enteresan gelmiş olabilir ama kararımı bu başlıktan yana kullanmak istedim. Yapmış olduğum mülakatlarımdan yola çıktığımda mavi-beyaz yaka fark etmezsiniz genel anlamda insanlar nereye gittiğini önemsemiyorlar. Özellikle de yeni mezun olan üniversite mezunu adaylar bunu sıklıkla yaptığını fark ettim. Görüşme esnasında özellikle Junior pozisyonlarda aradığım beklentim veya beklentimiz HEYECAN, IŞILTI, İSTEKLİLİK ama maalesef görüştüğüm genç mezun adaylarımda bunları yakalayamıyorum. Tabii ki de herkes heyecanlı, istekli olmayabilir ama bir şeyi karşı taraftan almamız gerektiğini düşünüyorsak, bir şeyler vermemiz gerekmektedir. Genellikle, öğrenci veya yeni mezun olan k

17. İNSAN YÖNETİMİ ZİRVESİNDEN ANEKTODLAR

Kültür’ün Sesini Dinle! Bu yıl Peryön Güney Marmara (Bursa) bölgesinin düzenlemiş olduğu , 17 .insan yönetimi zirvesinde yer aldım. Zirvenin mottosu : ‘‘kültür’ün sesini dinle’’ idi. Hem akademik hemde genel çerçevede birden fazla kültür kavramı konuşuldu. Benim keyif alarak dinlediğim bir organizasyon idi. Sizlere de belirli bir boyutunu aktaracağım. Konuşmacılar; Konuşmacılar Kurum / Görev Konu Numan ÖZCAN BM *(ILO) Türkiye Ofisi Direktörü İşin Geleceği Ela KULUNYAR – Önder ŞENOL Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları Müdürü – Defacto Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hedef  Birliği: Mutlak Kuzey Neresi? Necdet TURHAN Türkiye’nin Görme Engelli İlk Dağcısı ve Milli Atleti İçinizdeki Zirveye Çıkın Doç.Dr.Kurtuluş KAYMAZ – Dr.Öğr.Üyesi Şenol BAŞTÜRK Uludağ Üniversitesi -Akademisyenleri Akademik Bakış:Teoriden Pratiğe Kültür Gamze GÜRER – Elif ARSLAN AZAK – Cenk GÜNAY

20’li Yaşlara

  Merhaba Sevgili Okuyucum, Nasılsın? sorusunu sormadan başlamak istemedim. Umarım, çokça iyisindir. Bugünlerde bir kitap okuyor idim, sonunda bitirebildim. 😉  Tabii ki çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Aslında kitaptan daha çok bir kılavuz olarak adlandırmak çok daha iyi olabilir. Kitabın adı: #20’liyaşlardaişhayatı Okurken, hep aklım şu an ki profesyonel hayatımı irdeleyerek geçtiğini söyleyebilirim. Yani ister istemez kitap insanı irdeletmeye doğru evrilleştiriyor. Hani derler ya; tadı damağımda kaldı. İşte sanırım benim öyle olduğunu söyleyebilirim. İş hayatının; olumlu ve olumsuz tüm yönleriyle aktarıyor yazar. Özellikle, yeni mezun olmuş kişilere inanılmaz tavsiyeler aktardığını da söyleyebilirim, bu yüzden bir roman, hikâye falan değil ama iş hayatını anlamak, anlamlandırabilmek için okumanızı tavsiye ederim.   Kitap totalde 9 bölümden oluşmaktadır. Başlıklarını manidar bulduğumu da söyleyebilirim. İnsanın derdi ; gelişimse aslında bunu kovalamakta kendi elind